Fysio Hapert en het Corona Virus

teamfoto kleur

Telefoonnummer: 0497 388034. E-mail: info@fysiofithapert.nl
Om direct in contact te komen met uw fysiotherapeut, klik op onderstaande namen of maak een afspraak via de online planner.

Mariëtte van Soest     Fokje Homma    Joyce Puts     Marieke Vugs
 Arlinda Heerkens      Ingrid Meulenbroeks     Dirk Moonen

Hapert, 31-3’-20

In de afgelopen weken zijn de maatregelen om verspreiding van het corona-virus tegen te gaan aangescherpt. Vandaag is bekend gemaakt dat wij geen mensen meer kunnen behandelen in onze praktijk of aan huis. Fysio-Fit Hapert volgt  het beleid van het RIVM voor uw en onze veiligheid. De fysiotherapeutische zorg zal, daar waar kan, telefonisch en via videobellen voortgezet worden.

Hoe graag we het ook anders hadden gezien, dit betekent dat alle afspraken voor behandeling die tot 29 april gepland staan, komen te vervallen. Niemand weet op dit moment of we daarna wel weer open kunnen gaan. We houden u op de hoogte.

U STAAT ER NIET ALLEEN VOOR!

Maar u staat er niet alleen voor, want de praktijk en onze therapeuten blijven gewoon bereikbaar. Onze fysiotherapeuten stappen zoveel mogelijk over op behandeling op afstand door middel van telefonisch contact, e-mail en videobellen. Dus we zijn en blijven in de buurt.

Doe de fysiotherapie check

Heeft u bewegingsklachten zoals, pijn of stijfheid en wilt u hier meer informatie over? Doe de fysiotherapie check.

Door de vragen en de zelftesten te doorlopen krijgt u inzicht in waar de klachten waarschijnlijk vandaan komen. Ook is dit een goed manier om heel doelgericht hulp op afstand te kunnen krijgen.

In samenwerking met hierhebikpijn.nl

Fysiotherapie op afstand

Telefonisch advies
Fysio-Fit Hapert is dagelijks tussen 8.00 en 17.00 bereikbaar voor vrijblijvend telefonisch advies. Hierna kan worden overgegaan tot intake of behandeling op afstand via videobellen en / of het verstrekken van een oefenprogramma digitaal of op papier.

Vergoeding fysiotherapie op afstand
Zowel een videoconsult als een telefonisch consult worden vergoed door uw zorgverzekeraar binnen uw aanvullende verzekering of vanuit de basiszorg als uw fysiotherapie hier al onder valt.

Bent u mantelzorger?
U kunt de brug slaan tussen de fysiotherapeut en uw kwetsbare naaste door videobellen mogelijk te maken en te begeleiden bij oefeningen. Neem telefonisch contact op voor meer informatie.

Blijf in beweging, oefentherapie kan doorgaan!
Hiervoor gebruiken wij het programma Physitrack. Op deze manier kunnen wij klachten goed uitvragen en u begeleiden in een oefenprogramma met prachtig beeldmateriaal. Zowel lopende behandeltrajecten als nieuwe klachten kunnen wij op deze manier behandelen in deze tijd.

Download de app alvast op uw mobiele apparaat en vraag uw fysiotherapeut voor meer informatie.

Regels uit de beroepsgroep

Het KNGF herziet haar advies professioneel handelen corona en roept op tot afstand houden!

D.d. 25 maart 2020
Met ingang van 23 maart is het uitgangspunt dat de behandeling van alle patiënten in principe digitaal plaatsvindt. Dit uitgangspunt geldt voor patiënten die al in behandeling zijn en voor nieuwe patiënten.

De reden hiervan is dat er aanwijzingen zijn dat mensen ook besmettelijk kunnen zijn zonder dat zij enig symptoom van Corona vertonen (stille transmissie). Duidelijk is ook dat het virus enige tijd kan overleven buiten het menselijk lichaam. Op gladde oppervlakken langer dan op ruwe oppervlakken. De precieze
overlevingsduur van het COVID-19 virus buiten het lichaam is nog niet bekend. De schattingen variëren van enkele tot een groot aantal uren.

In dit advies wordt de mogelijkheid open gehouden om behandelingen die niet uitgesteld kunnen worden, in overleg met de huisarts of medicus,
voort te zetten, onder de voorwaarde dat de juiste beschermingsmiddelen daartoe aanwezig zijn.