Fysio Hapert en het Corona Virus

teamfoto kleur

Telefoonnummer: 0497 388034. E-mail: info@fysiofithapert.nl
Om direct in contact te komen met uw fysiotherapeut, klik op onderstaande namen of maak een afspraak via de online planner.

Mariëtte van Soest     Fokje Homma    Joyce Puts     Maud Bolte
 Arlinda Heerkens      Ingrid Meulenbroeks     Dirk Moonen  Maxime van der Elzen

Oktober 2022

Er zijn momenteel geen coronamaatregelen van kracht binnen onze praktijk.

Bij binnenkomst kunt uw handen desinfecteren en wanneer u dit vraagt zal uw therapeut een mondkapje dragen. Dit doen we niet standaard wanneer we geen verkoudheidsklachten hebben.

Doe de fysiotherapie check

Heeft u bewegingsklachten zoals, pijn of stijfheid en wilt u hier meer informatie over? Doe de fysiotherapie check.

Door de vragen en de zelftesten te doorlopen krijgt u inzicht in waar de klachten waarschijnlijk vandaan komen. Ook is dit een goed manier om heel doelgericht hulp op afstand te kunnen krijgen.

In samenwerking met hierhebikpijn.nl

Fysiotherapie op afstand

Telefonisch advies
Fysio-Fit Hapert is dagelijks tussen 8.00 en 17.00 bereikbaar voor vrijblijvend telefonisch advies. Hierna kan worden overgegaan tot intake of behandeling op afstand via videobellen en / of het verstrekken van een oefenprogramma digitaal of op papier.

Vergoeding fysiotherapie op afstand
Zowel een videoconsult als een telefonisch consult worden vergoed door uw zorgverzekeraar binnen uw aanvullende verzekering of vanuit de basiszorg als uw fysiotherapie hier al onder valt.

Bent u mantelzorger?
U kunt de brug slaan tussen de fysiotherapeut en uw kwetsbare naaste door videobellen mogelijk te maken en te begeleiden bij oefeningen. Neem telefonisch contact op voor meer informatie.

Blijf in beweging, oefentherapie kan doorgaan!
Hiervoor gebruiken wij het programma Physitrack. Op deze manier kunnen wij klachten goed uitvragen en u begeleiden in een oefenprogramma met prachtig beeldmateriaal. Zowel lopende behandeltrajecten als nieuwe klachten kunnen wij op deze manier behandelen in deze tijd.

Download de app alvast op uw mobiele apparaat en vraag uw fysiotherapeut voor meer informatie.

Regels uit de beroepsgroep

Verantwoord opschalen paramedische zorg in de 1e lijn tijdens de coronacrisis

dd: 7 mei 2020

De paramedische zorg levert een belangrijke bijdrage aan de kwaliteit van leven van een patiënt. Langer uitstel van zorg zal leiden tot toename van complexiteit en gezondheidsschade bij patiënten, daarom is het opschalen van de non-COVID-19 zorg urgent. Nu de eerste hectische weken van de corona-epidemie achter ons liggen, dringt het besef door dat we onze zorg moeten herinrichten. Het is noodzakelijk om paramedische zorg1 veilig en verantwoord op te schalen, met gepaste voorzorgsmaatregelen voor alle zorgverleners, om besmettingsrisico’s te beperken. Op basis van de adviezen en informatie van VWS en de richtlijnen van het RIVM (dd. 30 april 2020, bijlage 1) is onderstaand advies opgesteld. De paramedicus beoordeelt zelf, telefonisch of online, de actualiteit van een paramedische hulpvraag.